Zpět do obchodu

Registrace

Obchodní podmínky

 I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky vycházejí z ustanovení § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

Vladimír Mikláš, 

IČ: 11789336

DIČ: CZ684123045 – plátce DPH

Sídlo: Na Topolce 1348/7, Praha 4 Nusle, 140 00

č.ú.: 315007311/0300

Kontaktní údaje: objednavky@fermentit.cz, +420 775 927 806, www.fermentit.cz

 (dále jako „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické či právnické osoby, která uzavírá kupní smlouvu (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní na internetové adrese www.fermentit.cz (dále jen „e-shop“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě samotné a tyto mají přednost před obecnými ustanoveními těchto obchodních podmínek.

 II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho složení jsou uvedeny u jednotlivého zboží v nabídce e-shopu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou v e-shopu zobrazovány. Toto ustanovení nevylučuje možnost sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá nabídka zboží umístěná v nabídce e-shopu je nezávazná a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží, a to zejména s osobami, které již dříve podstatným způsobem porušili kupní smlouvu.
  3. E-shop obsahuje informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Tyto informace jsou platné pouze pro doručování v rámci území České republiky.
  4. Případné slevy z kupní ceny zboží poskytnuté prodávajícím nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
  5. Náklady, které kupujícímu vznikly v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy, hradí kupující.

 

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl v e-shopu předchozí registraci,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.  
  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  2. Před odesláním objednávky kupující může kontrolovat a měnit vložené údaje. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku”. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o seznámení se s těmito obchodními podmínkami.
  3. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky, a to na emailovou adresu zadanou kupujícím. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky.
  4. V případě, že prodávající nemůže některý z požadavků uvedených v objednávce splnit, odešle na e-mailovou adresu kupujícího pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
  5. Všechny objednávky přijaté a potvrzené prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
  6. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu aktualizovanou nabídku. Tato nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

 IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v e-shopu fermentit.cz může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Z tohoto účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující však může provádět objednávku zboží i bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět požadované údaje správně a pravdivě. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené v zákaznickém účtu kupujícího a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími stranami.
  4. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet nevyužívá déle než 5 let, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z uzavřené kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
  5. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na provozní potřeby prodávajícího.

 V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy lze hradit následujícími způsoby:
  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 315007311/0300, vedený u ČSOB, a.s.,
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Shoptet Pay,
  • hotově v případě předání zboží v provozovně.
  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  2. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
  3. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. 
  4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího splněn okamžikem připsání příslušné částky kupní ceny na bankovní účet prodávajícího.
  5. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
  6. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad – fakturu ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží. Faktura je buď zaslána v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího anebo ji kupující přiloží k posílanému zboží.
  7. Objednané zboží je kupujícímu doručeno:
  • na adresu určenou kupujícím objednávce,
  • prostřednictvím výdejny zásilek na adresu, kterou kupující určil,
  • osobním odběrem v provozovně prodávajícího.
  1. Volbu způsobu dodání provádí kupující během objednávání zboží.
  2. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy kupující.
  3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  5. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

 VI. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady a že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající deklaroval nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na prováděnou reklamu,
  • má zboží užitné vlastnosti, které pro jeho použití prodávající uvádí nebo nebo jsou u tohoto zboží obvyklé,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
  2. Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
  3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat buď odstranění vady, výměnu za nové zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy.
  4. Kupující má právo odstoupit od smlouvy, pokud má zboží podstatnou vadu nebo při větším počtu vad zboží. Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. 
  5. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy, má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
  6. Není-li výměna zboží možná, může kupující na základě odstoupení od smlouvy požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
  7. Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího vyhovět.
  8. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  9. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik jejího doručení prodávajícímu.
  10. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.
  11. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

VII. Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy v souladu s ust. § 1829 občanského zákoníku odstoupit, a to do 14 dnů od převzetí zboží.
  2. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
  • o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  • v dalších případech uvedených v ustanovení § 1837 občanského zákoníku.
  1. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy musí kupující odeslat na adresu provozovny nebo e-mailovou adresu objednávky@fermentit.cz oznámení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy. Uplynutím této lhůty, pozbývá kupující právo odstoupení od smlouvy. 
  2. Pro dodržení lhůty je rozhodující okamžik doručení Oznámení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu, nikoli jeho odeslání. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí oznámení.
  3. Práva a povinnosti smluvních stran týkající se práv z vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy zejména ustanoveními zák. 89/2012 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
  4. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu. V případě, že kupující nedodrží lhůtu pro navrácení zboží, vzniká prodávajícímu nárok na smluvní pokutu ve výši 10Kč (slovy: deset korun českých) za každý den prodlení, maximálně však do výše kupní ceny tohoto zboží.
  5. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho obdržel, a to bezhotovostně na účet kupujícího. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vrácení zboží kupujícím, příp. i jiným způsobem, pokud se na něm obě strany dohodnou. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokazatelně doloží, že zboží prodávajícímu odeslal.
  6. Zboží musí být vráceno prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží, které je poškozeno, opotřebeno či zcela či částečně spotřebováno, je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  7. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží či surovin potřebných pro jeho výrobu. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to bezhotovostně na účet kupujícího. 

 

VIII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
  3. Zprávy jsou doručeny vždy okamžikem jejich přijetí adresátovi. V případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.

IX. Osobní údaje

  1. Všechny informace, které jsou při vzájemné spolupráci uváděny, jsou považovány za důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Bez písemného svolení, nebudou údaje kupujícího používány jinak než za účelem plnění ze smlouvy, vyjma emailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud jej neodmítnete. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, emailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. Emailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 5 let od uzavření poslední smlouvy mezi oběma smluvními stranami.
  2. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů.

 X. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 XI. Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek prodávajícího nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání e-shopu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící e-shop a užívat jej nebo jeho části způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 22. 11. 2022



Zpět do obchodu